maandag 3 maart 2008

Start spreading the News!

Het is kwart over acht ’s ochtends (ik mag een half uurtje later beginnen) als ik met pak ‘m beet een duizendtal mensen de metro instap op weg naar mijn allereerste werkdag. Opvallend is, dat de New Yorkers ’s ochtends net zo moe uit hun ogen kijken als ’s avonds. Ze schijnen weinig te slapen deze heerlijke workaholics. Met hun IPod in hun oren en een krantje in hun hand, kijken ze een beetje gaar uit hun ogen.

Ik had vannacht prima geslapen, was lichtelijk excited omdat het mijn eerste werkdag is en stapte dus iets vrolijker dan de gemiddelde Amerikaan de lijn 1 richting 59th street in. Bij de redactie (CBS gebouw, vlakbij Columbus Circle voor de kenners) aangekomen wachtte er mij een grote verrassing: Voor het gebouw waar ik werk staat ’s ochtends namelijk de beste koffiezetter van Manhattan en omgeving. Voor nog geen dollar voorziet deze weldoener je van een lekker bakkie leut. Mijn stage begon dan ook heel toepasselijk met – jawel – koffie halen! (Oh my god, wat ben ik toch een stagiair ;))

Na een goede dosis cafeïne mocht het feest dan echt daadwerkelijk beginnen. Want een feest belooft het absoluut te worden. Ondanks het feit dat ik (lees: a-technisch persoon met een bijzonder talent in het laten crashen van computers) heel heel heel veel technische apparaten moet kunnen bedienen. Zo moet ik feeds van Amerikaanse zenders inladen, Avid bedienen, Matrixen in goede schakelstanden krijgen en – help – items ‘stralen’ over de oceaan naar Nederland. (Ik zie mijn ouders nu denken: ‘dit gaat nooit goed komen’).

Afijn, wat niet is kan nog komen. En een uitdaging gaat het dus zeker worden. Gelukkig mag ik me ook op inhoudelijke verhalen richten hoor. Maar eerst dit even onder de knie krijgen. Wordt dus vervolgd. Verder allemaal morgen en overmorgen naar het RTL Nieuws kijken. Het belooft heel bijzonder te worden.

1 opmerking:

niek zei

Lieve Irene, Het RTLnieuws van vanavond met Eric Mouthaan straalde werkelijk van het scherm. Je hebt het dus heel goed gedaan! Lang leve de koffie. Veel liefs, ma.