zondag 16 maart 2008

Deze week in deze week, de week die is geweest

En toen was er alweer een week voorbij. De week waarin moraalridder Spitzer zelf een hoerenloper bleek te zijn; het schandaal dat de Rob Oudkerk-affaire deed verbleken. De week waarin een steiger in Manhattan naar beneden kwam zetten en vier mensen levens met zich meenam. De week waarin mijn oma m'n ouders 's ochtends vroeg wakker belde met de vraag of ik niet in Manhattan woonde (ja) en of ik dan niet ook gewond was (nee). En de week waarin bekend werd dat mijn nichtje zwanger is (gefeliciteerd!).

Een lekkere roller coaster week dus. Ik ben er achter dat ik m'n stage officieel helemaal te leuk vind. Ik ben altijd een beetje bang dat ik me ergens ga vervelen en dat iets niet uitdagend genoeg is. Thank god valt er genoeg te doen op bureau New York en overal valt van te leren. De redactie is als een warm bad en het werk afwisselend. Van bellen met gekke, gezellige en leuke Amerikanen, tot aan het spotten van materiaal dat wereldnieuws zou kunnen zijn. De vreemdste vraag tot nu toe aan de telefoon: "Is Holland the same as The Netherlands... and which name do you guys prefer?"

Ook is het officieel dat veel Amerikanen rood haar geweldig vinden. Van complimentjes van een vent die erg op Miss J. Alexender lijkt "I'm not a hater, I'm a complementater" tot aan een ex-prof-surfer die in de supermarkt zich aan me voorstelt met de tekst "Hi, I'm one of New Yorks most eligible bachelors. May I give you a compliment?" Ahum?! Geef maar je kaartje en nou weg wezen... Sorry, hier ben ik te nuchter voor.

Rest me enkel nog een klein beetje vooruit te blikken. De komende week wordt het hier officieel lente, hoop ik via cameraman Roel een fietsje te scoren én komen er een paar items op de buis (dagelijks 19.30, RTL4) waar ik direct of indirect aan heb meegewerkt.
Verder vooruitblikken is zinloos - breaking news is onvoorspelbaar. I'll keep you guys posted!

1 opmerking:

Unknown zei

Hilarisch! Zoiets gebeurd 'niet zo vaak' in de appie spaarndammerstraat..
Heeel veel plezier daar!