zaterdag 8 maart 2008

Mediabom zorgt voor glasschade

Een kleine week geleden schreef ik nog dit:
"Behalve genieten van (...) zijn er twee dingen die me minder bevallen. Allereerst Times Square. Kan iemand mij uitleggen wat de deal van Times Square is? Wat een lelijke overdreven en aandachtsgeile plek zeg. Echt een afrader."

En toen opende ik donderdagochtend mijn inbox. Maarliefst drie bezorgde mailtjes met koppen als: Irene leef je nog? Gaan jullie vandaag live? Woon je eigenlijk in de buurt van Times Square? En van mijn broer een sms: 'Times Square mag je dan niets vinden. Maar geen bommen planten he. Daar heb je niet het juiste visum voor.'

Bommen? Times Square? Snel zet ik CBS's Early Show op (voor mensen die voor 7am wakker zijn). En jawel - één of andere mafketel met een fiets en een grijze hoody had een bommetje gegooid naar het recruteringskantoor van het Amerikaanse leger. Meneer deed het in de holst van de nacht (geloof het of niet, de nacht bestaat echt in New York), zodat niemand gewond zou raken en het nieuws eerst door heel Europa zou gaan en dan de ochtendshows in de VS zou halen. Slim. Een media bommetje dus. Gevolg: niets meer dan glasschade en enorme kijkcijfers voor het Fox News.

Afijn, poppetje gezien, kastje weer dicht. En we wachten weer op de volgende mediabom: 'Fitna, the movie' (wat een slechte titel). Keep me posted!


2 opmerkingen:

niek zei

Hoi Irene. Dat krijg je er nou van - in de komkommertijd. Toch zal dat Fitna nog wel een staartje kunnen krijgen. Met m'n broertje in A. is dat toch best creepy.

Lieve groet, Pa.

Unknown zei

heeej!

Wauw dat ziet er goed uit zeg! Nog eens wat anders dan de hele zomer in B&G zitten, hè?
Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Je schrijft er leuk over. Je blog zit in mijn iGoogle-pagina. En die rss-lezer heb ik ook nog niet, dus je mag van harte beginnen aan je esspam-campagne wat mij betreft! ;-)

Liefs,

Daphna